۱۹ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۵۵

استقلال فرهنگی دستاورد انقلاب اسلامی است

استقلال فرهنگی دستاورد انقلاب اسلامی است

قزوین- مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین گفت: در دوران قبل از انقلاب استقلال وجود نداشت و در همه امور فرهنگ دیگران را به ما تزریق می کردند و امروز به برکت انقلاب،استقلال فرهنگی داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون های مساجد استان قزوین حجت الاسلام علی رمضانی در مراسم جشن انقلاب در مسجد روستای ارکن کرد از توابع طارم سفلی بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان با توطئه های مختلف قصد ضربه زدن به این نظام را داشتند و تهدیدات و توطئه های مختلفی را نیز اجرایی کردند.

وی ادامه داد: امروز نیز این تهدیدات و دشمنی ها ادامه دارد و راه مقابله با آنها، تمسک به قرآن کریم، پیروی از اهل بیت (ع) و حرکت در خط ولایت است که اینگونه خواهیم توانست به دشمنان غلبه کرده و در مقابل تهدیدات شان ایستادگی کنیم.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: نتایج ارزشمند انقلاب اسلامی در ابعاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی خلاصه می شود که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب، استقلال سیاسی است.

وی توضیح داد: در سال های قبل از انقلاب ما استقلال سیاسی نداشتیم و طاغوت بر این کشور حاکم بود، از دیگر کشورها دستور می گرفت و در واقع هیچ تصمیم خاص سیاسی را به تنهایی اتخاذ نمی کرد و دیگر ممالک برای ایران تصمیم می گرفتند ولی امروز به برکت انقلاب اسلامی ما در تصمیم گیری برای نظام جمهوری اسلامی دارای استقلال سیاسی هستیم.

حجت الاسلام رمضانی عنوان کرد: استقلال فرهنگی دستاورد دیگر انقلاب است؛ در دوران قبل از انقلاب ما در فرهنگ کشورمان استقلال نداشتیم، در همه امور ما در صدا و سیما، تبلیغات و موارد دیگر فرهنگ دیگران را به ما تزریق می کردند ولی امروز به برکت انقلاب، استقلال فرهنگی داریم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی دستاورد دیگر انقلاب است که در آن قانون و مقررات دولت از دل اسلام بیرون می آید و شایسته ترین نظام ها و مردم سالارترین نظام ها، نظامی است که ارزش های حاکم بر آن از دل قرآن و اسلام بر می آید و نظام جمهوری اسلامی این ویژگی را دارد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اعلام کرد: دشمنان با امکانات فراوان در مقابله با ما هستند وار بین بردن اعتماد اجتماعی نسبت به روحانیت، ناکارآمد نشان دادن دین مبین اسلام، اهانت به اخلاق دینی، به سخره گرفتن زبان فارسی، بی ارزش کردن خانواده، بی معنا کردن ازدواج و ترویج لذت جویی از جمله اهداف دشمنان است که تنها راه مقابله با آنها نیز تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) بر اساس حدیث شریف پیامبر گرامی اسلام است.

وی یادآور شد: ما در این بین باید از ظرفیت مساجد استفاده کنیم زیرا هیچ مکانی نمی تواند جایگزین مسجد شود و باید با استفاده از این ظرفیت در جامعه اعتمادسازی و بصیرت افزایی کنیم و نشاط و امید را در جامعه افزایش داده و ارزش های دینی را تقویت کنیم.

کد خبر 2491316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha